نحوه ترمیم خراش های گربه روی مبل چرم چگونه است؟

اگر تا به حال صاحب گربه ای بوده اید، احتمالاً این موضوع را میدانید که گربه ها عاشق اسکرچ کردن (خراشیدن) مبلمان ، چرم و یا فرش ها هستند!

اگر وسایل چرمی یا مبلمان چرمی شما توسط گربه خراشیده شده است ، با ما همراه باشید تا نحوه ترمیم آن را آموزش دهیم.

 چرم رادمن برندی لوکس و نو ظهور💎


چگونه مبل چرم خراشیده شده را ترمیم کنیم؟

اگر با یک مبل چرمی خراشیده شده مواجه شدید ، نگران نباشید! زیرا ما راه هایی را که می توانید از طریق آنها تعمیر را انجام دهید، توضیح خواهیم داد. قبل از شروع، در ادامه لیستی از موادی گفته شده که باید در تهیه کنید.

مواد لازم برای ترمیم خراشیدگی های مبلمان چرم

  1. قیچی
  2. محلول پاک کننده چرم
  3. تکه چرمی (اختیاری)
  4. سنباده 1200
  5. پرکننده چرم
  6. رنگ چرم
  7. نرم کننده چرم

ما یک راهنمای جامع و کامل در مورد تعمیر مبل چرمی خراشیده شده ایجاد کرده ایم. مراحل تعمیر مبل چرمی در زیر برای شما خلاصه شده است.

1. چرم اضافی که از محل خراشیدگی مبل آویزان شده را ببرید!

اولین قدمی که باید قبل از ترمیم خراش گربه روی مبل چرمی خود انجام دهید این است که اضافی چرم را کوتاه کنید، زیرا برای این کار به یک سطح چرمی یکدست نیاز دارید. با استفاده از یک قیچی تیز، الیاف شلی که در ناحیه خرتاشیدگی وجود دارد را جدا کنید.

برای اطمینان ، توصیه می شود قیچی شما اندازه کوچک و تا حد امکان تیز باشد.

2. قسمت خراشیده شده مبل چرم را تمیز کنید

با استفاده از محلول تمیز کننده چرم، ناحیه مورد نظر را به آرامی تمیز کنید. در اینجا، شما می خواهید هرگونه کثیفی و ناخالصی های ناخواسته را از بین ببرید. مراحل بعدی این فرآیند بر تقویت اتصال مواد متمرکز خواهد بود . ما می خواهیم تا حد امکان اطمینان حاصل کنیم که ناخالصی ها را تا آنجا که ممکن است برای مراحل بعد حذف می کنیم.

قبل از ادامه مراحل بعدی، مطمئن شوید که از یک پارچه خشک و نفوذ پذیر برای خشک کردن استفاده کنید و رطوبت باقیمانده را از این مرحله پاک کنید.

ترمیم خراش روی مبل چرم

3. از چسب چرم برای پر کردن قسمت خراشیده شده مبل چرم استفاده کنید (اختیاری)

چسب چرمی به منظور تقویت پیوندهای مولکولی چرم است. از آنجایی که مبل چرم شما قبلاً توسط پنجه های گربه آسیب دیده است، سطح چرم باقی مانده نیز ساختار الیافی ضعیف تری دارد و آن را در معرض آسیب های بعدی قرار می دهد.(بیشتر بخوانید : راهنمای کامل و جامع نحوه پاک کردن لکه و رنگ از چرم ! )

4. سطح مورد نظر را صاف کنید

با استفاده از یک کاغذ سنباده 1200، با نیروی سبک تا متوسط استفاده کنید و ناحیه مورد نظر را سنباده بزنید. این به صاف کردن کل سطح کمک می کند، این مرحله مهم است زیرا به تسهیل مراحل بعدی کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که در حالی که سطح را سنباده می کنید، قرار نیست فرورفتگی های عمیق ناشی از خراش ها سنباده شوند. در مرحله بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت.

ما درجات مختلفی از کاغذ سنباده را روی مبل‌های چرمی امتحان کرده‌ایم و متوجه شده‌ایم که بهترین نوع برای رفع خراش‌های گربه، سنباده 1200 است. اگر کاغذ سنباده خیلی ریز باشد، هنگام سمباده زدن خراش ها اثر زیادی نخواهید دید. کاغذ سنباده ای که خیلی درشت است برای مبل چرمی شما نامناسب است.

هنگامی که از صافی محل مورد نظر مطمعن شدید (کاهش فرورفتگی های عمیق)، به آرامی منطقه را تمیز کنید تا هر گونه رسوبی که ممکن است از فرآیند سمباده زدن باقی مانده باشد پاک شود.

5. پرکننده چرم را در قسمت خراشیدگی مبل چرم اعمال کنید

پرکننده چرمی برای پر کردن هر فرورفتگی یا سوراخ عمیقی است که پنجه گربه شما روی مبل چرمی شما ایجاد کرده است. هدف نهایی ما برای این مرحله این است که اطمینان حاصل کنیم که سطح سطح در کل منطقه تا حد ممکن سازگار است.

از یک ابزار پلاستیکی صاف و صاف برای اعمال پرکننده چرمی در صورت داشتن استفاده کنید. در حالی که می‌خواهیم سطح نهایی ما تا حد امکان صاف باشد، نگران استفاده کمی بیش از حد نباشید. (ما توصیه می‌کنیم مقدار کمی بیش از حد به کار برده شود)

قبل از اینکه به مرحله بعدی بروید، پرکننده چرم خود را بگذارید تا خشک شود. این بسیار مهم است، وگرنه بلافاصله پرکننده را حذف خواهید کرد. توجه داشته باشید که برخی از پرکننده ها ممکن است کمی تیره تر خشک شوند، بنابراین حتما دستورالعمل های روی محصول خود را بخوانید.

6. یک بار دیگر سطح خراشیدگی را با سنباده صاف کنید

برای این کار دوباره از کاغذ سنباده 1200 خود استفاده کنید، با اعمال فشار سبک تا متوسط، سطح را صاف کنید. این بار، ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که کل سطح همسطح و حتی بدون برآمدگی یا فرورفتگی باقی مانده است.

اگر متوجه می‌شوید که برجستگی‌ها باقی مانده‌اند، باید آن ناحیه را بیشتر سنباده بزنید، شاید با استفاده از نیروی کمی بیشتر. (اگر هنوز متوجه فرورفتگی های ناشی از خراش های گربه روی مبل چرمی خود هستید)، به مرحله قبل برگردید و فرورفتگی ها را با پرکننده چرمی خود پر کنید.

هنگامی که از صافی منطقه راضی شدید، به آرامی محل را تمیز کنید تا رسوبات ناخواسته کاغذ سنباده از بین برود. (بیشتر بخوانید  : آموزش رایگان نحوه تمیز کردن کت چرم طبیعی و چرم مصنوعی !! )

7. رنگ چرم را اعمال کنید

رنگ چرمی را انتخاب کنید که تا حد امکان به رنگ اصلی مبل شما نزدیک باشد.

توجه داشته باشید که برخی از پرکننده ها یا کیت های تثبیت چرم از قبل دارای رنگ هستند. اگر اینطور است، می توانید با خیال راحت از این مرحله بگذرید. با این حال، اگر

اینطور نیست، پس باید رنگ را جداگانه اعمال کنید.

دستورالعمل های رنگ چرم سازنده را دنبال کنید و رنگ چرم خود را برای اطمینان از یک رنگ منحصر به فرد در کل مبل چرمی خود اعمال کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که اجازه دهید رنگ چرم قبل از ادامه کار خشک شود.

8. از نرم کننده چرم استفاده کنید(مرحله آخر ترمیم مبل چرم خراشیده شده)

هنگامی که رنگ چرم شما خشک شد، می توانید از نرم کننده چرم استفاده کنید تا بافتی نرم و لطیف ایجاد کنید که نشستن و استراحت برای هر کسی راحت باشد. نرم کننده های چرمی نیز با افزودن یک لایه محافظ به محافظت از مبل چرمی شما کمک می کنند.

از یک پارچه خشک استفاده کنید تا نرم کننده چرم را به آرامی روی و اطراف ناحیه ای که به تازگی درمان کرده اید، بمالید. این همچنین به محافظت از مبل چرمی شما در برابر ترک و پارگی بیشتر در اثر ساختار الیاف شل شده که ممکن است خراش های گربه باعث شده باشد، کمک می کند.

سخن پایانی : در این مفاله نحوه ترمیم خراش روی مبل چرم طبیعی را به شما آموزش دادیم. با استفاده از این مقاله شما میتوانید به آسانی مبل چرم خود را ترمیم کنید! 


 چرم رادمن برندی لوکس و نو ظهور💎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *