یکی از اصلی ترین مشکلات افرادی که از کت چرم طبیعی یا مصنوعی استفاده میکنند ، این است که چگونه کت چرم را تمیز کنیم؟

در این مقاله نحوه تمیز کردن کت چرم طبیعی و چرم مصنوعی را یاد میگیریم.

با چرم رادمن همراه باشید !


چرم رادمن : نحوه پاک کردن و تمیز کردن کت های چرمی

چرم – چه چرم طبیعی باشد، چه چرم مصنوعی یا گیاهی – تقریباً همیشه برای شستشوی ماشینی نامناسب است و هرگز نباید در طول تمیز کردن در آب خیس شود. همیشه راهنمای مراقبت را قبل از شروع به تمیز کردن هر نوع محصول چرمی بررسی کنید. سپس، این مراحل را با دقت دنبال کنید:

  1. مخلوطی از آب صابون درست کنید و از یک اسفنج نرم و تمیز استفاده کنید تا به آرامی خاک، گرد و غبار و زباله ها را بشویید. به یقه و سرآستین توجه ویژه ای داشته باشید.
  2. از حرکات دایره ای ملایم برای شستن کثیفی استفاده کنید – از مالش دادن یا خیس کردن نواحی خودداری کنید زیرا می تواند به چرم آسیب برساند.
  3. پس از پاک شدن کثیفی، از یک پارچه جدید، تمیز و خشک برای پاک کردن هرگونه آب استفاده کنید.
  4. اگر کاپشن چرم شما کمی خشک به نظر می رسد، می توانید از مقدار کمی نرم کننده چرمی یا واکس روکش مبلمان با یک پارچه نرم برای تمیز کردن و نرم کردن کت چرم استفاده کنید.

نکته اصلی: اگر از مواد تمیزکننده و نرم کننده های جدید برای تمیز کردن کت چرم خود قصد استفاده کردن دارید ، ابتدا روی قسمت کوچکی از کت چرمی خود امتحان کنید تا مطمعن شوید مشکلی برای کت شما پیش نخواهد آمد!

چگونه بوی بد داخل کت چرم طبیعی یا مصنوعی را از بین ببریم؟

برای تمیز کردن آستر کت چرمی خود بدون آسیب رساندن به چرم ، می توانید از اسپری های مخصوص کت برای از بین بردن بوی بد استفاده کنید .

  1. ژاکت خود را از داخل بچرخانید (برعکس کنید) و آن را به سمت بالا دراز کنید.
  2. اسپری مخصوص را به طور یکنواخت روی پارچه اسپری کنید.
  3. پارچه را با دستان خود صاف کنید.
  4. ژاکت را به مدت 15 دقیقه در همان حالت آویزان کنید.
  5. دوباره آن را به حالت قبل برگردانید.

چگونه از کت چرم طبیعی یا مصنوعی مراقبت کنیم؟

نحوه مراقبت از کت چرم طبیعی و چرم مصنوعی

از یک اسپری ضد آب موجود در اکثر فروشگاه های چرم طبیعی استفاده کنید تا یک لایه محافظ در برابر مایعات اضافه کنید. توجه داشته باشید که از این نوع اسپری فقط در قسمت بیرونی کت چرم استفاده کنید و نه روی آستر داخل!

اگر از اسپری‌ها یا واکس‌های مخصوص برای صاف کردن و نرم کردن چرم استفاده می‌کنید، دستورالعمل‌ها را حتما بخوانید تا به چرم آسیب نرسد .

جتما کت چرمی خود را روی چوب لباسی قرار دهید تا شکل خود را حفظ کند – می دانیم که انداختن آن روی صندلی در پایان روز وسوسه انگیز است، اما این می تواند باعث شود که شکل خود را از دست بدهد.(بیشتر بخوانید : معرفی جذاب ترین استایل اولد مانی مردانه در ایران!)

نحوه تمیز کردن کت های چرمی پشمی (پاک کردن کت چرمی دباغی نشده)

برای تمیز کردن و پاک کردن کت چرم پشمی شما فقط باید چند مرحله اضافی را به فرآیند تمیز کردن ژاکت چرمی خود اضافه کنید:

  1. چرم را طبق مراحل بالا تمیز کنید.
  2. پشم هنگام شستن به راحتی جمع می شود. درعوض، از یک برس بدون مو برای کمک به حذف کثیفی استفاده کنید.
  3. اگر مسواک زدن روی پشم به تنهایی کافی نیست، اسپری مخصوص داخل کت را به ژاکت بزنید (طبق مراحل بالا) تا بوها را از بین برده و احساس تازگی داشته باشید.
  4. اگر لکه های قابل مشاهده ای وجود دارد، می توانید از مقدار بسیار کمی آب صابون استفاده کنید و آن را روی پشم بمالید.
  5. اجازه دهید کت دور از نور مستقیم خورشید خشک شود.

اشتباهات رایج در مراقبت از کت چرم طبیعی و مصنوعی

در حالی که پیروی از این نکات مراقبت از چرم ، طول عمر کت چرمی شما را افزایش می دهد، چندین اشتباه نیز وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید که به طور مرتب نادیده گرفته می شوند. بیایید آنها را با جزئیات بیشتر بررسی کنیم.

از ضد آب کردن نادرست کت چرمی خود اجتناب کنید!

ضد آب کردن به روش های گوناگون کت های چرمی ممکن است ایده خوبی به نظر برسد، اما برخی از راه حل ها لایه ای بیش از حد ضخیم روی کت ایجاد میکند و می توانند تنفس چرم را محدود کنند.

برخی از فرمول های ضد آب می توانند منافذ مواد چرم را پر کنند و بر کیفیت کلی آن تأثیر بگذارند. بنابراین، توصیه می کنیم در صورت لزوم یک لایه نازک استفاده کنید و همیشه توضیحات محصول واکس ضد آب خود را مطالعه کنید. (بیشتر بخوانید : معرفی انواع استایل مردانه)

از شستن کاپشن چرمی خود در ماشین لباسشویی خودداری کنید!

شستن ژاکت چرمی در ماشین لباسشویی ممکن است چرم را خشک کند زیرا روغن های طبیعی چرم ممکن است در آب شسته شوند. همچنین می تواند ساختار و شکل اصلی کت چرم را تحت تاثیر قرار دهد و باعث خشک شدن آن شود.

اگر در تمیز کردن کت چرمی خود مهارت ندارید یا مواد مناسب ندارید، باید با یک خشکشویی تماس بگیرید تا به شما در مراقبت از این موضوع کمک کند.(بیشتر بخوانید : راهنمای کامل و جامع نحوه پاک کردن لکه و رنگ از چرم ! )

از اتو کردن کت چرمی خودداری کنید!

استفاده مستقیم از حرارت روی ژاکت چرمی شما از طریق اتو می تواند چرم را بسوزاند. (خصوصا چرم مصنوعی که شعله ور میشود)

بنابراین، بهترین ترفندها برای از بین بردن چین و چروک های کت چرم این است که محلول الکلی رقیق شده را روی آن اسپری کنید،  آن را در حمام بخار قرار دهید، یا از دستان خود برای باز کردن چین و چروک ها استفاده کنید.

همچنین می توانید آن را با یک پارچه یا حوله روی اتو ، اتو کنید. فقط مطمئن شوید که اتو داغ مستقیماً با ژاکت چرمی شما تماس نداشته باشد تا آسیب نبیند.(بیشتر بخوانید : اهمیت کمربند چرم طبیعی در استایل آقایان!)

سوالات متداول تمیز کردن کت چرم و مراقبت از کت چرم طبیعی یا مصنوعی

پاک کردن ، مراقبت کردن ، تمیز کردن کت چرم

در این بخش، ما به سوالات متداول در مورد محافظت و مراقبت از کت های چرمی نگاه دقیق تری خواهیم داشت. لطفا سوالات و پاسخ های مربوطه ما را در زیر بخوانید.

آیا باید ژاکت چرمی خود را از اشعه UV محافظت و ضد آب کنم؟

فقط در صورتی که کت چرمی خود به طور مکرر در معرض نور مستقیم خورشید یا باران قرار دارد، باید از محافظ اشعه ماوراء بنفش و موم ضد آب روی کت چرمی خود استفاده کنید.اما در نظر داشته باشید که استفاده از لایه های زیاد محصول می تواند تنفس چرم را کاهش دهد.

چند وقت یکبار باید کت چرمی خود را تمیز و پاک کنم؟

شما باید از کت چرمی خود با پاک کردن و حالت دادن منظم آن مراقبت کنید. به یاد داشته باشید که فقط از محصولات مخصوص چرم استفاده کنید.

آیا مراقبت از کت های چرم جیر متفاوت است؟

بله، لطفاً به خاطر داشته باشید که کت های چرم جیر نباید با استفاده از محصولات چرمی عمومی مراقبت شوند. این به این دلیل است که جیر بافت نرمی دارد که ممکن است تغییر کند. همیشه از محصولاتی استفاده کنید که برای جیر طراحی شده اند.


چرم رادمن ، نمادی از چرم و لوکس 🧊💎

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *