در این مقاله از فروشگاه چرم رادمن قصد داریم تا نحوه رفع بوی بد کفش را آموزش دهیم.

همچنین میتوانید از فروشگاه چرم رادمن بازدید کنید.


رفع بوی بد کفش یکی از مشکلاتی است که ممکن است برای بسیاری از افراد پیش آید. بوی بد کفش علاوه بر اینکه مزاحم و ناخوشایند است، ممکن است نشانه ابتلا به بیماریهای پوستی و یا قارچی نیز باشد. برای رفع بوی بد کفش می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید:

چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟

استفاده از پاک کننده های طبیعی: استفاده از برخی مواد طبیعی مانند سرکه، بیکاربنات سدیم، نمک، اسانس‌های گیاهی و یا چای سبز می‌تواند به شما در رفع بوی بد کفش کمک کند. برای استفاده از این روش، می‌توانید این مواد را با یکدیگر ترکیب کنید و در داخل کفش خود قرار دهید. در پایان، کفش خود را خشک کنید. همچنین میتوانید کفش را داخل جعبه ای از جوش شیرین به مدت یک روز بگذارید. سپس به مدت 4 ساعت جلوی آفتاب بگذارید و در انتها بوی بد کفش رفع میشود.

نحوه از بین بردن بوی بد کفش چرمی

 

نکات برای رفع بوی بد انواع کفش ها :

در ادامه انواع روش های مختلف برای از بین بردن بوی بد کفش را میگوییم :

  1. استفاده از محصولات شیمیایی: برخی از محصولات شیمیایی مانند اسپری‌های ضد بو و یا پاک کننده‌های خاصی برای رفع بوی بد کفش تولید می‌شوند. برای استفاده از این محصولات، شما می‌توانید آن‌ها را به داخل کفش خود پاشید و بعد از چند دقیقه کفش خود را خشک کنید.
  2. استفاده از کفشدوزک: یکی از روش‌های ساده و کارآمد برای رفع بوی بد کفش، استفاده از کفشدوزک است. با قرار دادن کفش خود درون یک کیسه بسته و سپس قرار دادن یک کفشدوزک درون کیسه، بوی بد کفش شما به راحتی از بین میرود.
  3. استفاده از زیره کفش: از آنجایی که بیشتر بوی بد کفش از رطوبت داخل کفش است، استفاده از زیره کفش می‌تواند با تشکیل یک لایه میانی بین کفش و پا شما، می‌تواند در جلوگیری از جذب رطوبت و در نتیجه، رفع بوی بد کفش کمک کند. بهتر است زیره کفش خود را هر چند وقت یکبار تعویض کنید تا به صورت بهتری کفش شما خشک شود و بوی بد آن به دور شود.
  4. گذاشتن کفش در فضای باز: به عنوان یک روش ساده، می‌توانید کفش خود را در فضای باز، مانند بالکن یا حیاط خانه خود، قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.
  5. استفاده از کفش مخصوص: برخی از شرکت‌های تولید کننده کفش، کفش‌هایی با مواد ضد بو تولید می‌کنند. با استفاده از این نوع کفش‌ها، می‌توانید از ابتلا به بوی بد کفش جلوگیری کنید.

(همچنین بخوانید : نحوه ست کیف و کفش چرم زنانه )

روش های پیشگیری از بوی بد کفش چرم

در نهایت، بهتر است از روش‌های پیشگیری از بوی بد کفش نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، هرگز کفش خود را با پاهای خیس و یا با حالت رطوبتی داخل کفش، پوشیده نکنید و بعد از استفاده از کفش، آن را به مدت کافی خشک کنید. همچنین بهتر است کفش‌های خود را برای تهویه بیشتر در محیط خشک و باز قرار دهید.

(بیشتر بخوانید : آموزش کامل تمیز کردن کفش نبوک و جیر )


سخن پایانی

سعی کنید همواره از روش های پیشگیری از بوی بد کفش استفاده کنید ، بوی بد کفش کامل از بین نمیرود. در واقع کفشی که دارای بوی بد میباشد فقط میتوان بوی بد آن را کم کرد. بوی بد کفش چرم طبیعی هیچگاه از بین نمیرود ولی اما با روش هایی که گفتیم بوی بد کفش را میتوان به صورت چشم گیری کمتر کرد.

همچنین میتوانید مقاله نحوه مراقبت از کفش چرم طبیعی را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *