مراقبت از کفش چرم

نحوه مراقبت از کفش چرمی طبیعی چگونه است؟

 

همواره کفش‌ چرم طبیعی نسبت به دیگر انواع کفش ها جذابیت بیشتری داشته و در همین حال به دلیل داشتن کیفیت بالاتر، طول عمر بسیار زیادی هم دارد؛ اما اکثر استفاده کنندگان کفش چرم طبیعی طریقه نگهداری از کفش چرم را نمیدانند و با این کار باعث کاهش عمر کفش چرم اصل خود میشوند! در این پست از وبلاگ فروشگاه چرم رادمن قصد داریم طرز نگهداری از کفش چرم و نحوه مراقبت از کفش چرم را به شما آموزش دهیم تا عمر کفش های چرم خود را بالا ببرید.

پنج نکته مربوط به مراقبت از کفش چرم

با توجه به ارزش زیادی که کفش چرم برای ما دارد، نگهداری و مراقبت از آنها بسیار حائز اهمیت است. بهترین راه برای نگهداری کفش چرم، پاک کردن منظم و استفاده از محصولات مراقبتی خاص است که برای کفش‌های چرم توصیه می‌شوند. در ادامه توضیحاتی درباره نحوه مراقبت از کفش چرم بده، بیان شده است:

1- پاک کردن کفش: برای پاک کردن کفش چرم، از یک پارچه نرم و خشک استفاده کنید و آن را به دقت بر روی سطح کفش بکشید تا هرگونه گرد و خاکی را برطرف کنید.

2- استفاده از محصولات مراقبتی: برای حفظ ظاهر و کیفیت کفش چرم، می‌توانید از محصولات مراقبتی خاص استفاده کنید که علاوه بر نظافت، باعث افزایش عمر کفش نیز می‌شوند. این محصولات شامل کرم‌های نرم کننده چرم، اسپری‌های ضد آب، واکس‌های مرطوب‌کننده و مواد نرم کننده چرم هستند.

3- نگهداری در شرایط مناسب: برای نگهداری کفش چرم، آنها را در شرایط مناسب و خشک نگه دارید. هرگز کفش‌های چرم را در محل‌های رطوبتی نگه ندارید و در معرض آفتاب مستقیم قرار ندهید.

با رعایت این مراحل ساده، می‌توانید بهترین مراقبت را برای کفش‌های چرم خود داشته باشید و عمر آنها را بطور قابل توجهی افزایش دهید.

چگونه عمر کفش های چرم خود را حفظ کنیم؟

کفش های چرم طبیعی در مقایسه با دیگر کفش ها از قیمت بیشتری برخوردار هستند و طبیعی هست استفاده کنندگان آن خواهان طول عمر بیشتری از آن باشند. یک کفش چرم اصل بدون نگهداری اصولی تنها دو سال عمر میکند! برای نگهداری از کفش چرم طبیعی باید از واکس های مخصوص برای تمیز کردن کفش‌ها، برس های مخصوص برای این‌کار، مکان نگهداری مناسب و از برخی ترفندهای ویژه استفاده کنید تا بتوانید سال ها از کفش خود استفاده کنید. علاوه بر این، برای شناسایی چرم طبیعی از مصنوعی نیز می‌توانید پست مخصوص آنرا بخوانید.

(بیشتر بخوانید : نحوه کوتاه کردن کمربند چرم طبیعی)

روش تمیز کردن اصولی کفش چرمی

در ابتدا باید با استفاده از یک پارچه نمناک گرد و خاک روی چرم را پاک کنید؛ اگر لکه‌ای باقی ماند آن را با یک تکه پارچه‌ی جدا نمناکه نرم پاک کنید . حتما به خاطر داشته باشید که بعد از خرید کفش چرم اصل از فروشنده ابزار و مواد مخصوص تمیز کردن آنرا دریافت کنید. سپس از واکس مخصوص کفش خود استفاده کنید و بعد از آن از نرم کننده های مخصوص کفش چرمی بزنید؛  با برس آن را روی کفش خود بکشید تا جذب و پخش چرم شود. بعد از این مراحل اجازه بدهید تا کفش‌ها حداقل 6 ساعت استراحت کنند.

(بیشتر بخوانید : تاریخچه چرم در ایران)

نحوه پوشیدن کفش

یکی  از مواردی که باید برای ماندگاری کفش خود رعایت کرد نحوه استفاده از آنهاست. پوشیدن و درآوردن کفش‌ها به آرامی و با استفاده از پاشنه‌کش باید انجام شود تا از آسیب به رویه کفش جلوگیری کند.

نکات مراقبت از کفش چرم

چرم طبیعی نیاز به اکسیژن دارد! هیچگاه کفش های چرم خود را به صورت طولانی در کیسه های پلاستیکی نگذارید و اجازه دهید تا چرم اکسیژن بدست بیاورد.

کفش‌های چرمی طبیعی برای استفاده دائم و ساعات طولانی مناسب نمیباشند. اگر آن‌ها را به طور مکرر بپوشید، ظاهر خود را از دست می‌دهند. به این دلیل اگر قصد استفاده از یک کفش روزمره دارید و میخواهید آنرا طی ساعات طولانی شبانه روز استفاده کنید کفش چرم طبیعی مناسب شما نمیباشد!

چرا از کفش چرم استفاده کنیم؟

 

کفش های چرم اصل در صورت استفاده از روش های مراقبت از کفش چرم به صورت اصولی سال ها برای شما عمر میکند!

کفش چرم بسیار مجلسی میباشد و از زیبایی خاصی برخوردار است که هنگام استفاده از آن به شما اعتماد به نفس زیادی میبخشد.

این نوع کفش ها مناسب ترین برای فصل سرما میباشد زیرا از چرم طبیعی ساخته شده که پوست حیوانات هست و گرمای آن باعث نگه داشتن دمای پا شما میشود.

صنعت کفش چرم یک صنعت بسیار قدیمی و قدمت دار است!

(بیشتر بخوانید : نحوه تمیز کردن کفش چرم )

چطور چرم طبیعی را تشخیص بدهیم؟

برای اینکار پستی جدا برا شما تدارک دیدیم تا به سادگی چرم طبیعی از مصنوعی را تشخیص دهید.(برای دیدن صفحه اینجا کلیک کنید)

نکات کلیدی برای مراقبت از کفش چرم و محصولات چرمی

  • هیچ‌وقت کفش چرمی را در مدت طولانی روی سطح سیمانی نگذارید. زیرا اگر حتی سیمان با فرش یا موکت پوشیده باشد، باز هم مقداری رطوبت چرم را می‌کشد و باعث خشکی آن می‌شود.
  • هیچوقت چرم را تا یا خم نکنید، زیرا خطوطی که روی آن ایجاد می‌شود قابل رفوع به روز اول نمیباشند.
  • کفش چرم هیچگاه نباید در معرض خراش با وسیله های سخت باشد. زیرا خراش در چرم از بین نمیرود.
  • کفش چرم خود را هیچگاه در معرض رطوبت بالا قرار ندهید زیرا باعث تغییر شکل کفش میشود.
  • در پوشیدن آن وقفه ایجاد کنید و هرگز یک کفش چرم اصل را هر روز و طی ساعت های طولانی نپوشید.
  • اگر روی کفش لک افتاد به سرعت آن را با برس نرم پاک کنید زیرا ایجاد مداوم لکه ها به کفش چرم آسیب می رساند.
  • حتما هنگام استفاده از کفش چرم جوراب بپوشید. برای این کار،باید از جوراب با جنس پارچه پنبه ای برای جذب عرق استفاده کنید تا علاوه بر جلوگیری از رشد میکروب و باکتری در پا و کفش ، کفش بو نگیرد و آسیب نبیند.
  • کفش ها حتما هفته ای یکبار تمیز شوند!

در پایان

در این پست به طرز نگهداری کفش چرم و روش های مراقبت از کفش چرم و نحوه مراقبت از کفش چرم پرداختیم. و نکات مختلف نگهداری از آن را گفتیم. برخی افراد کفش‌هایی از جنس جیر یا چرم مصنوعی را نیز در دسته‌بندی کفش چرم طبیعی میدانند اما در واقع چرم طبیعی دارای جنس بسیار متفاوتی است و همانگونه که گفتیم، به شیوه های مختلفی برای نگهداری از آن نیاز دارد. شما میتوانید برای خریداری محصولات کفش چرم طبیعی وارد فروشگاه اینترنتی رادمن شوید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Go to top