در این مقاله از فروشگاه چرم رادمن راهنمای کامل برای تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید را بررسی میکنیم.

برای مشاهده تمامی محصولات چرمی روی عبارت فروشگاه محصولات چرمی کلیک کنید.


آیا شما هم یک جفت کفش چرمی سفید دارید و نگران تمیز نگه داشتن آن‌ها هستید؟ کفش‌های چرمی سفید به طرز ویژه‌ای نیاز به مراقبت دارند تا همیشه درخشان و شکیل باقی بمانند. در ادامه، روش‌هایی را برای تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید به شما معرفی خواهیم کرد.

(همچنین بخوانید : بهترین هدیه برای آقایان چیست؟)

مراحل تمیز کردن کفش های سفید چرم

برای تمیز کردن کفش های رنگی و یا کفش های سفید به چند مورد لوازم نیاز داریم و چند مرحله برای تمیز کردن وجود دارد.

  1. مرحله اول : در ابتدا ما به پاک کننده های چند منظوره و یک دستمال پارچه ای نیاز داریم. پاک کننده چرم منظوره را با استفاده از یک افشان روی تمام سطح کفش میپاشیم. سپس با استفاده از دستمال پارچه ای چرک و لک کفش را پاک میکنیم. این کار را تا جایی که کفش سفید و کاملا تمیز شود انجام میدهیم.
  2. مرحله دوم : در این مرحله ما به یک افشان پر از آب و یک دستمال پارچه ای تمیز نیاز داریم. آب را با استفاده از افشان روی تمامی سطح کفش میپاشیم به طوری که کاملا خیس شود. سپس با استفاده از دستمال پارچه ای کفش را کاملا خشک میکنیم.
  3. مرحله آخر : در این مرحله نیاز به محلول نرم کننده چرم و براق کننده چرم نیاز داریم. نرم کننده و براق کننده چرم را با هم به مقدار مورد نیاز به صورت نصف نصف مخلوط میکنیم و به صورت قطره ای به سطح کفش میریزیم. و در آخر با استفاده از یک اسفنج محلول را به تمامی سطح کفش میمالیم تا براق و نرم شود.

(بیشتر بخوانید : آموزش افزایش دادن طول عمر چرم طبیعی )

4 نکته برای تمیز کردن کفش های سفید چرمی

  1. پاکسازی اولیه: قبل از شروع به تمیز کردن کفش‌ها، با استفاده از برس نرمی هر گونه گرد و غبار و سطوح خشن را از روی آن‌ها بردارید. سپس از یک قطره مایع صابونی ملایم در آب گرم استفاده کنید و با یک پارچه نرم تمیز کنید.
  2. تمیز کردن لکه‌ها: اگر روی کفش‌های چرمی سفید لکه‌های سخت واکنش دهنده مانند رنگ آمیزی یا لکه‌های روغنی وجود دارد، از مواد خاص برای تمیز کردن آن‌ها استفاده کنید. برای مثال، برای لکه‌های رنگ آمیزی، از قلم مخصوص پاک کننده لکه استفاده کنید. برای لکه‌های روغنی، می‌توانید از تالک یا پودر بچه استفاده کنید. با استفاده از این محلول‌ها، لکه‌ها را به آرامی پاک کنید.
  3. نرم کردن چرم: برای حفظ نرمی و انعطاف‌پذیری چرم، از مواد نرم‌کننده چرم استفاده کنید. می‌توانید از کرم یا اسپری چرم مخصوص استفاده کنید و آن را به طور یکنواخت روی سطح کفش‌ها بمالید. این کار به حفظ زیبایی و عمر مفید کفش‌های چرمی سفید کمک می‌کند.(بیشتر بخوانید : آیا کفش چرم جا باز میکند؟ )
  4. حفظ و ذخیره‌سازی: پس از تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید، آن‌ها را در جای خشک و تیره نگه دارید تا از آفتاب مستقیم و رطوبت بیش از حد جلوگیری شود. همچنین، می‌توانید از جاهای مناسب برای ذخیره‌سازی مانند جعبه‌های کفش استفاده کنید تا کفش‌هایتان در امان باشند و از خطر خش و آسیب جلوگیری شود.

(بیشتر بخوانید : نحوه تمیز کردن کفش جیر و نوبوک)

آموزش تمیز کردن کفش های سفید

راهنما تمیز کردن کفش های سفید

با رعایت این راهنما، می‌توانید کفش‌های چرمی سفید خود را همیشه در شرایط خوب و درخشان نگه دارید. به یاد داشته باشید که مراقبت مناسب و تمیزکردن منظم از کفش‌هایتان، عمر مفید آن‌ها را به طور قابل توجهی افزایش می‌دهد.

(همچنین بخوانید : نحوه مراقبت از کفش چرم)

سحن پایانی

در این مقاله راهنمای کامل برای تمیز کردن کفش‌های چرمی سفید را گفتیم. به یا داشته باشیم بهترین و اولین روش نگهداری از کفش چرم ، نحوه استفاده و نحوه نگهداری آن است.

(بیشتر بخوانید : چگونه بوی بد کفش را از بین ببریم؟)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *