در این مقاله از فروشگاه چرم رادمن قصد داریم تا با ده کشور برتر جهان در صنعت چرم آشنا شویم.

همچنین میتوانید برای وارد شدن به صفحه مقاله ده برند برتر کیف جهان روی عبارت آن کلیک کنید.

جهت خرید کیف زنانه چرم طبیعی روی عبارت آن کلیک کنید.


ده کشور برتر تولید کننده چرم در جهان کدام اند؟

تولید چرم یکی از مهم ترین صنایع در جهان است. خیلی وقت ها سوال پیش میاید که کدام کشورها بیشترین چرم را در جهان تولید می کنند؟ در اینجا، ما به 10 کشوری که بیشترین تولید چرم در جهان را دارند نگاه می کنیم. رتبه بندی ها بر اساس تولید ترکیبی دو نوع چرم است: چرم سنگین (معمولاً زیره و کمربند و بند و چرم های مکانیکی ساخته شده از پوست های جدا نشده) و چرم سبک (که بیشتر کاربردهای دیگر استفاده می شود: کیف، کت، کفش و غیره). و همچنین دو دسته اصلی مواد خام: پوست گاو (گاو و گاومیش کوهان دار امریکایی) و پوست گوسفند و بز.

در ابتدا جدول نمایش ده کشور برتر جهان در زمینه تولیدات چرم و ده کشور برتر جهان در صنعت چرم را میبینیم.

رتبه کشور میانگین تولید سالانه (میلیون فوت‌مربع) سهم از تولید جهانی (برحسب درصد)
1 چین 6،170 25
2 برزیل 2،360 9.5
3 روسیه 1،652 7
4 هند 1،560 6.4
5 ایتالیا 1،521 6.3
6 کره جنوبی 1،140 4.8
7 آرژانتین 804 3.4
8 ایالات متحده 719 3
9 مکزیک 642 2.7
10 ترکیه 529 2.2

بررسی برترین تولید کنندگان چرم جهان

5.ایتالیا

در جایگاه پنجم بزرگ ترین تولید کنندگان چرم در جهان ایتالیا قرار دارد که پیشرو بی چون و چرای اروپا در تولید چرم با بیش از 1.5 میلیارد فوت مربع چرم در سال است. بیشتر تولیدات چرم ایتالیا چرم سبک گاو است: به طور دقیق بیش از 1.1 میلیارد فوت مربع. بیست و پنج درصد از پوست گوسفند و بز (حدود 401 میلیون فوت مربع) و چرم سنگین 3 درصد باقی مانده (حدود 52 میلیون فوت مربع) را تشکیل می دهد.

4.هند

هند با تولید چرم نزدیک به 1.4 میلیارد فوت مربع در سال، شمارش معکوس ما را در جایگاه چهارم آغاز می کند. جالب توجه است، در حالی که اکثر کشورهای فهرست به شدت به چرم گاو یا گوسفند و بز تمایل دارند، هند تقریباً مقادیر مساوی چرم سبک از حیوانات گاو، گوسفند و بز تولید می کند. اگر فقط چرم سبک از پوست گوسفند و بز را در نظر بگیریم، تولید سالانه 670 میلیون فوت مربعی هند در واقع دومین کشور تولید کننده چرم در جهان است.

3.روسیه

روسیه با کمی بیش از 1.4 میلیارد فوت مربع چرم در سال جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است، اما تولید چرم در روسیه از اوایل دهه 1990 کاهش یافته است و احتمالاً از زمانی که آخرین آمار منتشر شد، هند از آن عبور کرده است. روسیه عمدتاً چرم سبک گاو تولید می کند (1.3 از 1.4 میلیارد فوت مربع!)، پس از آن 8٪ چرم سبک گوسفند و بز و کمتر از 3٪ چرم سنگین قرار دارند.

2.برزیل

برزیل رتبه دوم تولید چرم در جهان را دارد و تقریباً به طور انحصاری چرم سبک پوست گاو تولید می کند. از 1.7 میلیارد فوت مربع چرم تولید شده در برزیل، کمتر از 4٪ چرم گوسفند و بز (حدود 67 میلیون فوت مربع) و کمی بیش از 2٪ (34 میلیون فوت مربع) چرم سنگین است – اما حتی این درصدهای کوچک نیز اضافه می کنند.

(همچنین بخوانید:تاریخچه چرم در ایران)

1.چین

چین، تا حد زیادی، بزرگترین کشور تولید کننده چرم در هر دسته از چرم است: چرم سبک گاو، چرم سبک گوسفند و بز، و چرم سنگین. به طور کلی، صنعت چرم چین تقریباً 4 میلیارد فوت مربع چرم در سال تولید می کند – بیش از دو برابر تولید برزیل در رتبه دوم.  تولید چرم گاو سبک در چین بیش از 2.3 میلیارد فوت مربع پوست است، در حالی که پوست گوسفند و بز بیش از 1.3 میلیارد فوت مربع را تشکیل می دهد. چرم سنگین تولید چین را در حدود 400 میلیون فوت مربع تکمیل می کند.


سخن پایانی

در این پست بهترین کشور های تولید کننده چرم در جهان و ده کشور برتر جهان در صنعت چرم را گفتیم و امیدواریم که کشور ما هم جز بهترین های چرم جهان شود.

جهت خرید کیف زنانه چرم طبیعی و خرید کیف دوشی چرم روی عبارات آن کلیک کنید.

دیدگاه ها (2)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *