در این مقاله از وبلاگ فروشگاه چرم رادمن نحوه تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی را میخوانیم.

همچنین میتوانید برای خرید کیف زنانه چرم طبیعی وارد صفحه خرید آن شوید.


چگونه چرم طبیعی از چرم مصنوعی را تشخیص دهیم؟

تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی بر اساس چند عامل مختلفی از جمله حس لمس، بو، انعطاف‌پذیری، تنفس پوست، شکل‌پذیری و نشانه‌های موجود بر روی چرم امکان‌پذیر است. در این راستا، این مهم است که با توجه به ویژگی‌های هر کدام، برای تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی از روش‌های متفاوتی استفاده کنیم. با این حال، ممکن است تشخیص صحیح بین چرم طبیعی و مصنوعی در برخی موارد بسیار سخت باشد و تنها با تجربه و آشنایی با ویژگی‌های هر کدام، می‌توان به نتیجه درستی رسید.

روش های تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی چیست؟

تفاوت چرم طبیعی و مصنوعی در چیست و نحوه شناسایی چرم طبیعی و مصنوعی چگونه است؟

تشخیص چرم طبیعی از چرم مصنوعی به صورت حرفه ای و با دقت بالا، نیازمند تجربه و شناخت بهتری از این دو نوع چرم است. با این حال، برخی از علایم و ویژگی‌های زیر می‌توانند به تشخیص نوع چرم کمک کنند:

پنج نکته برای تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی

  1. بوی چرم: چرم طبیعی بوی خاص و مشخصی دارد که با نوع و روش تهیه آن مرتبط است. در حالی که چرم مصنوعی به طور کلی بوی چرمی ندارد یا ممکن است بوی شیمیایی داشته باشد.
  2. زبری و نرمی سطح: چرم طبیعی عمدتاً با سطحی زبر و بافتی متفاوت است که با مصنوعی بسیار متفاوت است. چرم مصنوعی ممکن است به نرمی چرم طبیعی نزدیک باشد، اما در کل سطح آن صاف تر و بافت آن یکنواخت تر است.
  3. نشانه‌های گیاهی: چرم طبیعی ممکن است دارای نشانه‌های گیاهی مثل رگه‌ها، نوارها و نقاط باشد، در حالی که چرم مصنوعی این نشانه‌ها را ندارد.
  4. رنگ: چرم طبیعی ممکن است رنگ طبیعی یا رنگ شده باشد، در حالی که چرم مصنوعی در طی فرآیند تولید رنگ آمیزی می‌شود و رنگی صاف و یکنواخت دارد.
  5. ضخامت: چرم طبیعی عموماً ضخامت بیشتری نسبت به چرم مصنوعی دارد.

(بیشتر بخوانید : چرم اشبالت چیست؟ )

تفاوت چرم طبیعی و چرم مصنوعی در چیست؟

  1. منشأ: چرم طبیعی از پوست حیوانات تهیه می‌شود، مانند گاو، بز، گوسفند و خرگوش. در مقابل، چرم مصنوعی از مواد شیمیایی و صنعتی تولید می‌شود.
  2. اصالت: چرم طبیعی به دلیل استفاده از پوست حیوانات، دارای زیبایی و منحصر به فردی است که از تکامل طبیعی پوست حاصل می‌شود. در حالی که چرم مصنوعی تلاش می‌کند ظاهر چرم طبیعی را تقلید کند، اما همیشه نتیجه‌ای همانند چرم طبیعی به دست نمی‌دهد.
  3. مقاومت و دوام: چرم طبیعی به دلیل ساختار خود و استفاده از پوست حیوانات، مقاومت و دوام بالایی دارد. آن از طریق تنفس پوست نیز اجازه می‌دهد هوا به خوبی عبور کند. در عوض، چرم مصنوعی ممکن است ضعیف‌تر باشد و با مرور زمان خراش‌ها و آسیب‌های بیشتری ببیند.
  4. قیمت: به طور کلی، چرم طبیعی گزینه‌ای گران‌تر است، زیرا نیاز به تهیه پوست حیوانات دارد و فرآیند تولید پیچیده‌تری دارد. به عنوان مقایسه، چرم مصنوعی به دلیل استفاده از مواد شیمیایی قابل تولید با قیمتی کمتر است.
  5. حفظ محیط زیست: استفاده از چرم طبیعی ممکن است منجر به تأثیرات مخرب بر محیط زیست شود، زیرا نیاز به کشتار حیوانات دارد. از سوی دیگر، استفاده از چرم مصنوعی می‌تواند به حفظ منابع طبیعی کمک کند و به عنوان گزینه‌ای پایدارتر در نظر گرفته شود.

با این تفاوت‌ها در نظر گرفته شده، انتخاب بین چرم طبیعی و چرم مصنوعی به ترجیحات و نیازهای شما بستگی دارد. برای تجربه یک ظاهر طبیعی و لوکس، چرم طبیعی بهترین گزینه است، در حالی که برای گزینه‌ای بودجه‌دوستانه و پایدار، ممکن است چرم مصنوعی مناسب باشد.

(جهت مشاهده مقاله بررسی انواع چرم طبیعی در بازار ایران و تفاوت های آن روی عبارت آن کلیک کنید.)

در ادامه به طور مختصر توضیح دهیم که هر کدام چه نوع ماده‌ای میباشند.

چرم طبیعی چیست؟

چرم طبیعی به نوعی مواد بافتی اشاره دارد که از پوست حیوانات تولید می‌شود. این نوع چرم به عنوان یک ماده طبیعی و ارزشمند برای تهیه محصولات چرمی استفاده می‌شود. برای تهیه چرم طبیعی، پوست حیوانات مانند گاو، گوسفند، بز، خرگوش و سایر حیوانات تحت پردازش‌های مختلف قرار می‌گیرد تا به شکل نهایی چرم درآید.

چرم مصنوعی چیست؟

 نوعی مواد بافتی است که از مواد شیمیایی و صنعتی تولید می‌شود و به طور ظاهری به چرم طبیعی شبیه است. چرم مصنوعی به دلیل استفاده از مواد مصنوعی، از پوست حیوانی استفاده نمی‌کند و بطور کامل در آزمایشگاه‌ها و واحدهای تولید تهیه می‌شود.

معمولاً چرم مصنوعی از پلی‌اورتان، پلی‌وینیل کلراید (PVC) یا پلی‌استرها تهیه می‌شود. این مواد از طریق فرآیندهای شیمیایی و صنعتی به شکل چرمی ظاهری مشابه چرم طبیعی می‌بخشند.

آیا چرم مصنوعی خوب است؟

چرم مصنوعی با توجه به نحوه استفاده از آن و آنچه از آن تولید می‌شود خوب و بد دارد. به عنوان مثال، یک کیف پول مصنوعی برای استفاده روزمره ممکن است فقط 6 ماه تا 1 سال دوام داشته باشد . در حالی که یک کیف پول چرم طبیعی ممکن است 10 تا 20 سال دوام داشته باشد، تنها فقط با مراقبت ها و نگهداری اولیه. در این صورت، چرم‌های مصنوعی برای استفاده مستمر گزینه‌ی  خوبی نیستند که برای مدت طولانی یا چندین سال بتوانند استفاده شوند. بنابراین به طور کلی، اثربخشی آن بستگی به شرایط و استفاده آن دارد. همچنین، این ماده به طور کلی از نظر قیمت بسیار کمتر از چرم طبیعی میباشد. بنابراین، با توجه به نیاز هر فرد، هزینه کمتر و خواص مواد ممکن است آن را به یک انتخاب خوب تبدیل کند.


نتیجه گیری

با تمرین می‌توانید ببینید که آیا قطعه‌ای که می‌خرید واقعاً ارزش دارد یا خیر. در پایان، وقتی یاد بگیرید چرم واقعی و تقلبی را تشخیص دهید، از پول و دردسر زیادی برای مراقبت از چرم صرفه جویی خواهید کرد .

روش های بسیار زیادی برای تشخیص چرم اصل از تقلبی و شناسایی چرم طبیعی و مصنوعی وجود دارد. در طی پست های آینده به آن میپردازیم.

فروشگاه چرم رادمن بهترین سایت مرجع فروش محصولاتی چرمی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *